آشنایی با قیامت روز آخر زمین

قیامت روزبسیار زیبایی است اگرگناه نکنیم مانند قالب این وبلاگ که همیشه بهار است

آشنایی با قیامت روز آخر زمین

قیامت روزبسیار زیبایی است اگرگناه نکنیم مانند قالب این وبلاگ که همیشه بهار است

چگونه براى سفر آخرت آماده شویم؟

چگونه براى سفر آخرت آماده شویم؟          منبع:http://www.makaremshirazi.org

بر هر مسلمانى لازم است ـ در عین تلاش و کوشش براى حیات آبرومند ـ همیشه خود را براى سفر آخرت و انتقال به سراى ابدى آماده سازد، چرا که مرگ خبر نمى دهد. بنابراین، باید از گناهان توبه و حقوقى را که بر ذمّه دارد - اعمّ از حقوق خدا و خلق - ادا نماید; مخصوصاً کسانى که آثار مرگ را در خود مشاهده مى کنند و یا به سنّ پیرى مى رسند، لازم است بیش از دیگران، این امور را رعایت نمایند.
همچنین اگر کسى را آزار داده، یا حقّ کسى را ضایع ساخته، آبروى مسلمانى را برده و از کسى بدگویى نموده و امثال این امور، لازم است، جبران نماید و از صاحبان حق، حلّیت بطلبد و آنان را راضى نماید; زیرا پس از مرگ، راهى براى جبران ندارد و فریاد و التماس او براى بازگشت به دنیا و جبران این امور، بى فایده است.
حتّى سزاوار است کفنش را آماده داشته باشد و بداند که در نهایت آنچه را که از مال دنیا با خود مى برد، همین چند قطعه پارچه ساده است! امام صادق(علیه السلام) فرمود: «هر کس کفنش در خانه اش با او باشد، از غافلان نخواهد بود و هر زمان که به آن کفن نگاه کند، براى او حسنه نوشته مى شود!».(1)
همچنین مناسب است که وصیّت کند، به خصوص نسبت به ثلث اموالش براى رسیدگى به فقرا و مستمندان ـ به ویژه خویشان نیازمند ـ و کارهاى خیر دیگر (زیرا اگر وصیّت به ثلث نکند، ورثه در برابر آن مسئول نیستند) و اگر نماز و روزه قضا و یا کفّاراتى بر عهده دارد که نمى تواند انجام دهد، وصیّت نماید که از آن اموال، براى این امور استفاده نمایند.
اگر فرزندان کوچکى دارد، براى آنان سرپرستِ امینى قرار دهد.
مرحوم «شیخ طوسى» فرموده است: مستحب است براى انسان که وصیّت کند و نسبت به آن بى توجّهى ننماید; زیرا روایت شده است که «سزاوار است براى انسان شب را به صبح نیاورد، مگر آن که وصیّتش زیر سرش (و کنار بسترش) باشد».

نظرات 2 + ارسال نظر
میلاد سه‌شنبه 11 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:35 ق.ظ http://milad7baledy

سلام دوست عزیز وبلاگ جالبی داری از این موضوعات استفاده کردم یه سریبه وبلاگم بزن

با سلام امیدوارم در راه بندگی بندگی پروردگار با تاییدات امام زمان عج ... تعالی فرجه شریف موید وپیروز باشید.

پرنس پنج‌شنبه 22 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 02:45 ق.ظ

نمیدونم.خدا خیلی ترس داره.مگه خدا نباید مهربون باشه.از ترسش احساس غربت شدیدی دارم.

سلام برشما خدا سراسر رحمت وبخشش ومهربانی است واگر کسی خود را خواست از معرض خدا دور کندبا کارهایی که خدادوست ندارد که آنها سعادت مارا زیرسوال می برند.خب همه چیز برایش زشت جلوه می کند دیگر نگاه خدا را به خودش ترسناک می بیند مثلا بلا تشبیه کسی که سوار موج است وبه قوانین موج سواری احترام می گذارد وآنها را رعایت می کندودر جهت موافق آن حرکت می کند براحتی سیر می کند ونهایت لذت را می برد اما همین شخص اگر قرار باشد خلاف جهت موج حرکت کند یا به بعضی لوازم آن پایبند نباشدحتی اگر خیلی حرفه ای باشد قطعا با مشکلاتی روبرو می شود این که همان موج است وماهیت وکاربردش هم که عوض نشده این همان است که تا چند لحظه پیش با آن تمام لذت را می برد ماهیتش عوض شده؟خیر شخص مخالف جهت حرکت می کند یا به ضرورت ها عمل نکرده وموج همچنان همان موج است البته این مثال بسیار قاصراست از بیان اصل حقیقت خدا اما تاحدودی راهگشاست ببینیم خدا چه می خواهد تا لذتها وثمرات انس با اورا ببینیم واحساس غربت نکنیم.پیروز باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد